Mar 27, 2010

sminggu..~

aritue aku g jumpe sponsor aku..pastue aku citer r pasal melayu sket..maloo2 nak bertanye dalam kelas..n then she said..it is not malay yang camtue..tapi attitude individu tue sindri..ok..n mostly attitude malay mmg camtue..kan??aku xcakap nie..

smalam test..emt..kurang sket minat pasal subjek tue..so..bese la..perfom..owh..jauh skali nak capai..otak aku hang..sebab study 1 malam menda tue..baek aku tido je..dah la terformat otak windows 2000 mase g kelas intro to management petang tue..McD bukak branch baru setiap 4 jam..

karok seperti bese smalam..apesal sempowt nyanyi lagu high nod nie..ak dah terase maken tua..sket..

meraban pe ntah aku..situation 1..mase tue korang jalan2 n terjumpa orang yang cam korang kenal..tapi cam mengalih pandangan kat tempat laen..sebab pe??

situation 2..mase tue korang jalan sorang2..pastue korang nampak membe korang dari jauh pown tgah berjalan ke arah korang..sepanjang perjalanan seblom jumpe die tue ape yang patut nye dilakukan?? tunduk sepanjang perjalanan..n bile dah lalu sebelah baru angkat muke tegor?? ke jerit dari jauh?? atau de menda yang lebeyh proper??

situasi 3..kalu sorang perempuan jalan sorang2 n terpakse melintasi sekumpulan lelaki atau seorang laki berjalan merentasi sekumpulan perempuan..mereka akan tunduk?? btowl?? sebab pe??

owh..pasnie mmg aku tamo tgok orang kowt..tapi..kang xmenghargai pulak nikmat mata..tapi..nanti..dem..tatau..~

2 comments:

inspirasi arjuna said...

situasi 1:
sbb korg nk tegur krg clap org plak...
tp kalo btol org tue..t org tue ckp korg sombong plak xtegur dier...

so korg amik langkah slamat dgn tunduk kepala n tunggu dier tegur korg..dier xleyh ckp korg sombong sal dier akn assume korg xperasan cz korg tunduk...

situasi 2:
yg lebih proper...
sesuai untk sume jantina..
dr jauh senyum dlue kt dier..
da sampai dkt ckit bg salam..
da dkt tnya la apa khabar..

situasi 3:
mst la diorg tunduk...
kalo diorg angkat kepala n mendada..
org ckp "amboi bdk nie..."
xda ciri kemelayuan..
kalo tunduk nmpak innocence ckit..
hehehehe

ridhwan said...

ok..xde komen..xde komen..hahaha