Mar 15, 2010

kesah arinie 1..~

mate hari nie..bintang..arinie ak anta paklong ak g umrah..bersama maklong..si ayah dan abang sedare..sepanjang perjalanan..ape yang dibincangkan..owh..semestinya hal agama..tue la maklong dan paklong aku..ak rase dulu pas spm aku kena anta kat skolah pondok jap sebab diorang r..tapi bagusla juga sebab at least de r jugak surah yang dihafal..(baru nmpak hikmahnye) tapi shkunk cam dah lupe je..memang la lupe..dok u ape yang dilakuakn..mencarowt..mengumpat..mengusha..mengutuk..menonton..owh..gelap sudah hati..haihh..jahil rupenye aku..

pasal orang melayu..xkesah la orang tue alim ke..x ke..tadi..mase tue jam dah menunjukkan kol 6.05pm..kalu ikowt table sepatutnye kol 6 tadi taklimat..ak cakap dah kat paklong ak..releks la paklong..melayu..kol 6.00 blom tentu start lagi..tapi tatau la paklong ak dengar ke x..bliau maseh kerisauan..sebab dah lewat..mase tue de r dalam kol 615pm sampai airport..sampai kat sane..de la satu kumpulan nie pakai jubah..gaya pown cam nak g umrah..see..diorang pown tgh lepak2 lagi..tapi rupenye tue geng yang len..xsame cam paklong aku..

dalam kol 630pm..paklong ak tepon die nye membe yang uruskan tue..ape yang die wat..tengah minum..ok..mase tue de la dalam kol 7..bile paklong ak tepon second tyme..owh..em.."kat mne ye nie??"kate si agen.."saye ade dekat krusi nie tgh menunggu..haji marilaa jemput saye..riso dah nie"balas si paklong..si agen yang menguruskan tue datang ngan muke tersenyum2 dan agak meloyakan tekak aku..owh..rupenye dah bley dah anta beg..apesal ntah si agen tue xcall n gtaw..apesal ntah paklong ak kena call balik..ntah..tapi biarlaa..alhamdulillah la berjalan lancar juga..

kol 8 mase tue pulanglaa kami..sempat la jugak si maklong cerita pergi umrah satu family dulu..cam hepi je..padahal tyme tue aku kena tinggal kat kampung..tyme tue la kena torture..darjah 4 kowt tyme tue..mane la pernah aku kena tinggal ngan pakcik makcik..2 minggu..tambah de la sminggu lebeyh lagi..sebab flight sane nak balik malaysia delay..haha..tapi tue dah lebeyh dari cukowp dah..mase dok ngan pakcik aku dulu tue..xde dah kaseh sayang..sume lebeyh kat mengajar je..hidowp nie kena sindri..sampai bile la nak mengharap kat parents..blajar hidowp susah..owh..3 minggu camtue..hepi gile kowt mase parents ak datang amek..haha..

budak2 shkunk nie senang..pasal duet pown dah xbape nak pikir dah..ak rase mase zaman ak dulu pown kalu nak minx duet kena soal beberape soklan..tue la terjadinya zaman hitam tue..haha..aku anti dak zaman shkunk..~

No comments: