Jun 24, 2009

ceritera kuala lumpur~

revenge of the fallen..24.06.09..review pasal citer nie..rating dulu sblom tue..:
graphic : 8/10
jln cter : 7/10
sound : 8.5/10
casting : 7/10
kebosanan : 4/10 ---> maksud(citer nie x r bohsan)

rm 12 untuk citer selame 2 jam setengah nie..bagi aku ok la..agak berbaloi..bese r kalu citer dah lame..musti r ade part yang memwatkan rase mengantuk..
michael bay nye citer untuk transformers semester 2 nie..watak baru banyak..aku pown xtaw bile kembar huwey n dewey tue datang..+ autobots motor2 tue..conclusion: banyak gile kerekter baru yang tak diceritekan asal usul die..

ooo..untuk citer nie..sam witwicky dapat further study die kat u..gile la bes..asrama yang mix..owh ho..mase die tengah packing sempat la die belek2 baju kenangan die dalam transformers semester 1 upenye dalam xsedar die de terpegang sket serpihan alspark..termelekat kat baju die ntah cemane ntah..pastu tyme die tersentuh menda tue..maka..owh..tibe2 je terkena shock pastu asek terbayang cybertronian nye perkataan yang die sindri tatau ape maksud die..n alspark yang die pegang tue terjatuh n menghidupkan decepticon2 kecik..untuk transformers 2 nie..bumblebee still ikowt sam..n autobots yang laen bekerje ngan army untuk setelkan decepticon2 yang still ade pas megatron mati..+ +..sblom nie..aku ingat megatron tue r yang paling highest(raje)..rupenye de lagi sekor..xingat name die..kali nie pown..decepticon2 nie dah xmen dah nak godam tentera nye system..tapi godam satelit kat luar bumi..ntah bile de decepticon wujud kat situ pown aku tataw..leteyh dah nak citer pasal nie..2 hours n a half..better korang tgok sindri kowt..overall 8/10..

link transformers kalu nak dload die nye wallpapers/screensavers : official side

mule2:
aku gerak sane sorang dan berjumpe r ngan rumet bersama 'rakan' die..owh ho..g sane nek tren..aku nak gtaw aku nek tren sebab tyme dalam tren tue depan aku de r sorang awek 1..aku xkenal pown so wat derk jer r..sambil mengusha awek 2 yang amek hotspot aku bile nek tren..tepi pintu..seb bek r cun..kowt..haha..sambung balik..sesampainye di mid..menunggu rakan baek sampai..sempat r beborak ngan rumet..dan tibe2..owh..awek 1 tue rupenye dak sekolah aku mase form 4 n form 5..hah..elok la tue xknal batch sindrik..dulu gua rok beb..xpandang pompuan2 nie..~

klimaks:
abeh revenofthefallen lepak burger king..woo..lame xmakan..nak harapkan kat perak tue..g ipoh pown..+- 45 minutes..xpela..xmendevelopkan pemikiran..haha..pasal burger king yang latest..air dah xbley refill..tatau r nie kat mid je xpown bk sluruh malaysia..haih..~

ending:
kol 430 dah nie weyh..kol 5 nanti konpom penowh nye ktm..dah r nak tunggu gile shit nye lame..seperti biase kalu tunggu tren..aku slalu g kat part pling depan..kalu bley lagi ujung lagi bagus..sebab xramai yang pergi kat ujung..kecuali couple yang nak berdua-duaan..sorry r bro..aku dah dok..xdapat r ko nak bersandiwara..rimas kalu dok kat tengah2..dah r sesak..baw badan..baw kentowt..owh..xbley tahan..

tren pown tibe..yeah..i like..sampai kat kl central ramai gile orang beratur..konpom penohnye r nie..tapi xkat deck yang paling depan..cam bese..pemikiran orang malaysia..turun2 musti nak trus carik tempat dudok xpown trus bratur kat tempat pling dekat ngan tangge..xramai yang rajen nak g jalan ujung n amek deck pling depan..haha..

seperti bese bile de dalam tren..ak xde mp3..ak xde henset yang de mp3..so ape boley bwat..usha saje la..sambil dudowk di krusi..aku tgok kiri kanan..muke2 orang pas kol 5..sambil menunggu orang yang cam prihatin..tp cam xde je..(aku termasuk dalam golongan tue).. sampai r kat perhentian segambut..tyme tue ade r gak orang kuar n ade sorang uncle nie japanese / chinese..aku tatau..tapi die pegang buku japanese cooking book..camtue r lebeyh kurang tajuk die..nape ngan uncle tue??uncle tue offer sorang indian woman nie tempat dudok yang kosong tue..ek ele..tue pown nak kecowh..so??memang aku nak kecowh pown sebab non malay pown nak tolong each other even bukan diorang nye kaum..xcam melayu..nampak tempat dok kosong poom..trus lari g situ..xpikir orang len..janji diri sindri bahagia..aku ngaku aku de gak rase camtue..mungken orang melayu nie pikir cam aku kowt..kena bersifat adil..kalu bagi kat orang A nanti sian lak kat orang B xpown orang C xpown orang D..ye la sangat..

sedang aku mencarut dan memuji dalam tren tue..tibe2 aku terase cam cube kalu de sorang yang pakaian cam pengemis..cacat pown boley..datang pastue berdiri..pastue de sorang budak offer tempat dudowk kat die..pastue uncle yang bajet blakon cam pengemis tue rupenye seorang datuk..pastue die pown bagi duet kat dak yang bagi die tempat dudok tue..dah kate datuk..xmen r sket2 nie..datuk tue pown bagi dak nie rm500..direct depan ramai2 orang yang de dalam lrt tue atas kebaikan dak nie..amek ko orang2 yang kedekowt nak bantu orang susah..-satu hari aku nak wat camnie..bile dah agak tua nanti~

the end..

conclusion tips untuk nek tren especially ktm:
  1. jangan balik dalam lingkungan kol 5.00 - 7.00pm..bek korang lepak dulu kat mne korang berada..dinner..maghrib baru chiowlola bette..
  2. nek tren tue rajenkan la diri pergi deck paling depan skali..kalu korang tamo sesak r..kalu nak sesak2 g r deck tengah..kalu aku malas nak dok situ..citer pasal nie sket..aritue de r aku balik dlam lingkungan kol 5 dari kl central..sampainye di bank negara..oi2..bley sumbat lagi nie..adooii..cilaknat btowl..dah xmuat dah ney..bengong nye manusia..tonyoh2 bontowt nak masuk tren..kalu cun xpela juge..haih..aku tensen..aku kuar tren..tepon parents soh amek kat bank negara..
  3. tips terakher nek tren..tolong r jangan dok kat pintu wahai rakyat malaysia..nanti aku masuk aku nak dok mne..dah r tepi pintu tue tempat paling bes slaen dari tempat dudowk..

sekian trime kaseh~

No comments: