Jul 8, 2009

cerita 1,2,3,4,5 hari..~

aritue aku balik 4 july..dah 5 ari rupenye aku kat sini..haha..

1st day aku datang tue memang dah cam xbes..haihh..mase mule2 sampai utp...aku dok menumpang je kat bilik membe..aku ingt tue memang bilik die..so..ok r..lek je..pergi maghrib..balik2..eyh..apesal xbley bukak nie..o dem..terkunci dari dalam..aku tepon membe yang aku tumpang bilik tue..ellop..o shit..die pown menumpang gak..xde kunci..kena pakai kad..aku try..gile la babey nye susah..abeh tangan aku berbirat2..haihh..

2nd day..arinie aku dah start buhsan..dah r tenet pown..biskowt je..tapi layan je la..janji ade dari xde langsung..aku try nak wat keje2 yang xsempat siap kat umah (nie r reason aku balik awal) tapi xberjaya..tension aku..2nd day berlalu begitu saje..


3rd day..isnin dah arinie..pastue de r dapat prvate msg..mule2 maleh nak layan..tapi..ntah le..aku reply..tibe2 aku dapat meseg yang lebih kurang berbunyi begini..pepe nanti inform kat aku direct..kepala hotak ko..ko ingat ko tue boss ke..aku pown de keje laen gak..aku paling menyampah orang yang bajet diri die boss..

4th day..arinie request untuk bilik..okay..settle..haha..bagus r..aku dapat dah bilik..kat v5..request tingkat 4 dapat tingkat 2..alhamdulillah..aku g amek kunci..bilik pown..yeah..i like..owh..lupe lak..nie smalam r nie kan..haha..barang pown aku dah kemas sket2..tapi aku takowt dok sorang..yup..aku memang penakowt..tengok citer antoo pown tutowp muka..xyah mensandiwarakan fact nie..haha..cont balik..aku cam bese r..pergi meneruskan penumpangan..bukan nye nak sangat pown..petang tue pas balik pasar uitm..owh..gile r..ramai dak2 yang cam cun..haihh..caer aku..tapi ramai juge yang aww..dem..

petang tue pas balik dari pasar..dak2 nie nak g mandi..tibe2 satu per-argue-an..cakap pasal masuk bilik air xpakai slipper..agaknye aku nie golongan yang mane??
A. masuk bilik air xpakai slipper
B. masuk bilik air pakai slipper
nope..aku golongan B..haihh..koto weyh masuk bilik air xpakai slipper..aku bagi r idea aku masowk r bilik air pakai slipper..kalu tamo pergi r cakap kat dak2 foreigner tue jangan pakai slipper..
jawapan aku trime..kalu kite nak cakap kat orang..kite kena wat dulu..kalu x nanti diorang cakap je reti..wat xpown..

mengong..memang r..tapi cube kalu cakap kat sume2..make a deal..aku counter

tapi die still ngan pendirian same..cakap menda same..pastue cakap "nie umah sape"..


aku diam..heh..gile r..ayat dah kalah..aku taw r aku dok menumpang..ingat aku nak sangat dok sini..idea je pown..tamo ikowt sudah r kan..xyah r cakap camtue..ko dulu pown banyak susahkan aku gak..gile xkenang budi..aku nak gak ngungkit tapi cam..haaa..xpe la..watpe nak ungkit2 nie kan..??ikhlaskan sudey..haha..tapi aku agak bersyukur r xrumet dah ngan die..dak2 laen pown ramai xpuas ati ngan die..tapi biar saje..pergi la ko ngan kehidupan camtue sampai bile2..

aku menyampah dan xrespect kat orang :
  1. yang xbley trime pendapat orang laen
  2. yang bajet diri die bagus sangat
  3. yang demanding gile babey tapi satu pe pown xwat
  4. yang jual ikan
  5. yang nak diri die senang je tanpa pikir orang len (sek jual ikan r nie)

tue r sifat yang de kat rumet aku sblom nie..aku rase bukan die sorang je yang camtue..ramai lagi kat luar sane..baru r name die kehidupan..tapi shkunk dah chiow..ngan rumet kali ney insyaAllah sekepala..haha..

kalu sape2 terase musti diorang cakap aku cam bajet bagus sangat..haha..cakap la pepe..tapi kesah ape aku..ape aku rase aku wat cam btowl aku wat...nak cakap nanti tamo dengar..so better la ko bace pastu ko pikir yang terbaek..haaa..hembus nafas~

nanti aku citer pasal diri aku plak..sifat2 buruk..~

sekian trime kaseh~

1 comment:

Enn Ess said...

eii..sapela umet ko yg dlu uh..
geli2.ahahaha.