Apr 6, 2010

skolah..~

nie sejarah hidowp skolah aku..sape2 yang terstalk pastu satu skolah ngan aku dulu tegor2 la ea..facebook aku bersawang..contact aku paki ym je..tu pown kalu aku on9..phone..owh..rosak..kalu korang nak call bley la..~

1995-1996 : aku skolah kat tadika pemenda ntah nme die..tapi de la tulis ain2 tue..tempat die kat kawasan perumahan seberang jalan bertentangan skolah gombak setia..kowt..pengalaman tyme bes kat sini..kena kejar ngan monyet..terbaek..

1997-2001: skolah kebangsaan usaha ehsan..darjah satu sampai darjah 6 sume session pagi..darjah 1-5 kelas average je..xcam adek aku asek masuk kelas no. 1..

darjah 1/2 camtue la aku terbegurau sebab terpengaruh citer gadoh2..mase tue waktu rehat..n aku tersoh membe2 kat kelas aku pukol jiran aku..gurau2 je pown..petang tue jiran aku datang umah gtaw ak mastermind pukol die..mate die kaler biru..aku gurau je..pastue cam bese kena bebel..tapi still baek sebab xmasuk kes disiplin..shkunk aku pikir balik kalu masuk kes disiplin pastue aku kena buang skolah camne la aku shkunk..haha..-aku nakal je kowt dulu tyme tue..pengaruh filem-..pastu ak jadi baek..lalalala~

darjah 4 ak dok sebelah sape ntah nme die..die christian..tue first time aku nmpak bible depan mate sambil bukak..belek2..buku tue kaler oren..tatau la tue bible untuk budak2 ke ape..tyme tue bodo english..so mmg tatau la pe menda tertulis dalam tue..tgok gamba je..die de jugak bace..tapi..ntah..haha..aku xingat ape die kate..-aku skolah agama-..darjah 5 aku jadi ketua kelas..darjah 6 jadi pengawas..pastue kena g camping sebab wajib..kalu x kena tarik jawatan dari pengawas..-pendedahan peras ugut oleh cikgu pengawas-wuuu~-pengalaman camping pertama pastue dah x dah sampai shkunk..-pernah masuk dikir barat perform mase hari penyampaian hadiah ke hari kantin ntah..tettt~

skolah agama..sekolah rendah agama darul muhajirin..camnie la kowt lebeyh kurang name die..nie pown aku masuk mase dah darjah 4..masuk silat perform mase hari penyampaian hadiah..cam bese..parents aku datang tgok aku perform silat..ngan tengok adek aku amek anugerah..xpe..bese dah..

darjah 5 jadi pengawas..macam bes..mase tue aku ajak membe aku g smayang dulu..pastue psycho2 sket kowt..cakap kat die..nak smayang jemaah nanti ke nak relex2 mase kena smayang asar jemaah..ok..die ikowt..pastue kitorang terkantoi ngan ustaz..ustaz tanye..jawapan diberi nak monitor budak mase tengah smayang asar nanti..owh..ustaz bijak..taw2 je tue cume alasan..amek i..saket doe kena cubit kat perowt..dah r kat tempat yang cam banyak lemak..haha..patut la ak cam kurus shkunk..xde kena mengena..

darjah 6 jadi cam wakil ketua pengawas kowt..camne bley jadi..sebab ustazah yang part disiplin2 tue membe mak aku..ok..-pengalaman pertama taw pasal sistem kabel nie..-tapi..aku mmg baek pown dulu..haha

dulu mase darjah 1 skolah kejap je kat skolah agama taman slayang..kat area batu caves yang de skolah dalam kawasan masjid tue..kejap je la tapi sebab..tatau..aku xde kawan kowt kat sane..mase aku try nak kawan ngan orang..tibe2 mereka lari lak..mungken ak comeyl sangat kowt tyme tue..haha..alasan yang cambes mase pakcik aku anta g skolah ak cakap owh..xlarat..pening kepala..padahal memang xde mood pown nk g skolah agama tue..buhsan..-o ea..aku dah de experience ponteng memonteng mase umur 7 tahun lagi..releks..-

2002 - 2004 : tingkatan 1..aku skolah kat sekolah menengah kebangsaan sri gombak..masuk kelas 1M..ok..diorang sume 5A..de kowt 4A..tapi aku r A pling sket..de r rase cam segan sket..beberape minggu pastue..kelas tue dideclare jadi kelas aliran agama..so..budak2 dalam tue akan fix n amek bahse arab..result power xpower pown still gak stay..risiko nak turun kelas??owh..bukan beban dah untuk aku tyme tue..releks lagi..-mase form 1..kenal ngan sorang membe,,tapi die kejap je..sebab die pandai..pastue blah pegi skolah agama kat sabak bernam tue..3 tahun muke orang same..tipoo la kalu aku xkenal diorang..tido pown de yang dah sekatil..

mase form 3..result upsr adek aku kuar..ok..cam bese lagi..perform..adek aku dapat masuk dah mrsm..o dem..ak skolah bese je kowt..pastue de la sket kesedaran..blaja la jugak..pmr..ow..bese2 je..tapi bley la masuk mrsm kuantan..

2005-2006 : mrsm kuantan..akhernya..baru la rase jauh dari kuarge..mule2 kena tinggal..bese..lame2 pown bese la jugak kowt..tipoo r kalu xde rase homesick..pakcik ak dah ajar kowt idowp berdikari..mrsm kuantan..bley la..aku baek sebab mak homeroom garang..tapi still aku baek kowt..homeroom mase tue..dalam 11 orang kowt +-..4 laki..balance pompuan..sampailaa ketua homeroom tue blah balik mrsm lame die..ok..laki golongan minor..-kat sini baru aku taw care aku blaja kena ikowt cikgu..kalu cikgu xbes..xpat la perform..~

form 5 try mintak jadi pemibimbing rakan sebaya..ok..bley la lepas first stage..satu hari dah lewat nak pergi morning call..so ikowt jalan blakang teman rumet nk trus g blik guru..pastu terkantoi ngan kaunselor..ok..mase hari sebut name mereka yang layak jadi prs tue..cam name aku je xde..ok..nie dah kire sabotaj..xkesah..lagi tyme form5..aku minat nasyid..tapi pastue budak2 nie ajak dengar lagu system..ok..ak dah xminat nasyid..lagi2 pas nasyid dipelopori lagu yang cam jiwang2..head banging nye lagu..bley la memwatkan kite perform..haha..trial result..ok..bm C..segala permohonan nk wat fast track xbejaye..fine..

2007-2012: 2012 aku grade..insyaAllah..2007..masuk UTP..amek ee..sebab pe amek ee..sebab kechiwa chemy dapat A2..pastu xamek mechy sebab ingt kuar nanti jadi mekanik..xamek civil sebab bunyi cam sewel je..n x amek pe sebab..em..sebab..ntah..shkunk nie maseh meneruskan perjalanan amek EE..bley la kowt..em..ok la blaja so far lagi2 pas tgok microsoft nye video..bapak la..dan admire de la kat seorang gurl nie pastue xreti cakap..haihh..masalah btowl la mulut xreti berkate2 nie..kalu mempoint reti la pulak.. power renjes makan ubi..b.a.b..ops..lupe lak xbley mencarowt..haha..~

2 comments:

zuzu said...

mencarot kt blog reti,nk mngayat pmpuan x reti plk..haha..mslh la ko ni duwe..xpe2..take ur time..slow2..hehehe

ridhwan said...

uish..cube de laki datang kat ko zuzu pastue cakap.."HOI..AKU NAK NGORAT KO BLEY?? BAPAK SOMBONG NYE KO KALU KO REJECT"..

xpown de laki laen datang..pastue cakap.."hye, saye nak ngorat bley??"..

kalaula mencarowt ngan mengayat tue 2 menda yang same..~