Apr 5, 2010

aku dah jadi baek..~

ak dah jadi baek..tettt..tipoo..arinie aku dah tamo dah kutuk2 nie..nak cakap baek je..selepas dileter oleh cik akak yani..haha..~

satu ari mase tengah ntah la..berdebat kowt tyme tue..kawan aku tanye aku..dalam hidup nie..manusia yang bijak ialah?? score 4 flat?? x.. berjaye dalam idowp?? x..pandai mengayat??x.. yang reti amek kesempatan?? x..sume salah..ok..sblom nie pown aku pernah dengar soklan nie..tapi ye la..xtake note..lupe je..sampai la kawan aku bagi jawapn untuk tue..mereka yang bijak adalah mereka yang ingat pada mati..knape jawapan die camnie?? sebab kite tatau bile kite mati..and bile kite ingat pada mati..musti kite akan buat sesuatu tue ngan sepenuh hati..since pasnie musti dah xdapat dah nak wat menda tue..

pernahkan dengar soklan nie..??camne nak amek permata kat tengah2 kaen tanpa sentuh permukaan kain tue..??jawpan die lipat kaen tue..camtue la camne orang kafir nie mengotorkan fikiran orang islam..sikit2 die lipat..n akhernye berjaye..n soklan aku..camne nak letak balik permata tue kat tengah2 kaen tanpa sentuh permukaan kaen tue..jawapan aku..lipat kaen tue and letak permata kat tengah2 pastu bukak lipatan..reverse dari tadi..ye..manusia bley berubah..tapi sume tue perlukan mase..same cam berdakwah..kalu dakwah je..tapi xfollow up..xbley..biarlaa menda tue lame tapi berharge dari berdakwah kat ramai orang tapi sekejap je..pikir la sindri lagi..

mase men game..cam pes..bile kena bolos..xpown kena red card..mase tue la baru teringat Allah..mase score..jarang kowt cakap Alhamdulillah..btowl?? memang camtue pown lumrah die..same je tyme manusia senang.. jarang sangat de mereka yang bersyukur.. kecuali kalu mereka ditimpa kesusahan.. sebab tue la ujian tyme senang lebeyh berat dari ujian tyme susah..xingat dah mane aku dengar menda nie..

bukan nie pown yang kitorang bincang tadi..tadi bincang pasal..em..pasal..haha..xperlulaa bagitaw..tapi pasnie aku dah tamo mencarowt laa..kowt..haha..jadi baek..jadi baek..~

6 comments:

inspirasi arjuna said...

selamat berjaya

ridhwan said...

slame nie ko memang anggap aku jaat ke?? ok..

Nina :) said...

ekekek slmt membaikkan diri utk masa depan.. *cough2*

ridhwan said...

dah memang baek kowt nina..dem la anda sume..haha~

Nina :) said...

ahaha in the post, u sounded like u're not even convinced that u have changes for the better. camne nak buat org lain percaya? hellooooo~ haha leks2 org baik tak marah,die senyum jek :P

ridhwan said...

nk senyum je la camtue..haha.. :)