Apr 3, 2010

1

smalam de la aku pergi child pro..satu event charity night yang blansung kat sini..event tue pasal charity untuk mereka yang kurang bernaseb baek kat dunia nie..start ngan persembahan tts..pastu ngan de la dance dari golongan kurang upaya nie..event diorang cam kekurangan..tapi still proud la jugak sebab maseh bley terukir senyuman kat muke diorang.. lagi pasal event nie..diorganize oleh chinese..n since chinese yang organize..memang hall tue pown kompom r penowh ngan chinese..satu lagi aku respect pasal mereka..yup..diorang support membe2..xcam kaum aku..yang..lagi prefer dok kat bilik..ye..termasuk aku..

lagi pasal malam tue..mase tue de sharing session ngan sepasang suami isteri nie yang de sorang anak umur 3 tahun yang kena jangkitan kuman kat kepala..budak tue dah terseksa mase umur die sebulan lg..de la jugak sebak sket ngan status kewangan kuarge tue..ngan penyeksaan yang dak tue alami..kadang2 aku rase cam..knape la orang yang susah lagi banyak trime ujian yang susah..lepas tu orang2 yang senang lak..maken banyak nikmat yang diorang dapat..de la sebab kenape hidowp dah diplan camtue..discover la sindri..lagi banyak menda bley explore..kadang2 mereka yang sempurna nie bile saket sket mulelaa cam givup..sampai de r yang bunuh diri..

performance liyana fizi..sore die ori..bes..aku suke..caer..longlai lutut..xbley bangun..haha..

abeh charity night tue g lepak mamak..abeh order..aku order r air kosong..n x sampai2 pown..de la dua kali ak order..last2 ak g amek air tue kat blakang sindri..sebab malas nak tunggu..mase bayar kat kaunter tue..de la jugak berbelah bagi nak tegor cashier kedai tue or x..tapi sebab nak develop keberanian nye pasal..tegorla jugak aku ngan annei tue..kalu die cam wat muke mmg terkuar nada tinggi kowt..tapi..ok..die minx maaf..dem btowl la..berbeza kowt mase aku g makan kat kedai melayu..order??tomyam ayam 2..aseng2.."nie wat dua trus la"..kate si pengambil order.."owh..tamo2..nak aseng gak..sebab nanti nak bayar aseng.."..reaction pengambil order tue..haihh..sambil menggeleng2kan kepala..tolonglaa..dalam berniaga..customer penting der..kalu ape yang customer minx ko xbley bg..silelaa gulung tikar..camne la orang melayu berniaga x maju..

bile balik..aku cer la kesah nie kat membe aku..reaction mereka..sejak bile makan babi nie duwe..pergilaa backup sangat kaum laen tue..ikowt la anda sume..camne la nk tolong kaum sindri kalu bile nak tolong..diorang sindri yang tamo tolong kaum sindri..eyh..ape aku carowt nie..insaf weyh..kesimpulan sket..malam charity nite tue..kat blakang stage memang serabowt..tapi..okla kat blakang stage je..n event tue pown nampak agak oklaa..musti sebab diorang wat tue nak tolong kowt..bukan nak dapat name..~

No comments: