Sep 25, 2009

raye o raye~

ngantowk..raye tahun nie pling aku ngantowk skali..sebbek r umah kerabat..kalau x..tertimbowl la pulok rase sogan den..

hari pertama raye..mase tue kol 8..aku siap2 nak pegi smayang raye..de r tyme tue kol 830..kaki melangkah..melangkah..dan..emm..stop..eyh..diorang wat smayang dhuha dulu ke??apesal ntah smayang dhuha angkat takbir 5 kali kat rakaat kedua neyh??owh..haihh..cepatnye..dah r tyme tue surau dah full..kaki melangkah pulang ngan kekecewaan..

tyme tue dalam kol 11..berkumpullah semua di rumah si cik maklong..since die r orang pling tua dalam kuarge..yup..both nenek ngan atowk aku dah meninggal..dah r xtersempat nak bagi suprise....al-fatihah kat mereka..eyh..ape je xtiviti kat sane??cam bese..duwet raye..owh ho..i like..tue je??aah..duwet raye..wuu~

petang tue owh kampowng..im coming weyh..sepanjang pejalann balik kampung aku tido..sampai kampowng pown aku tido gak..malam tue baru r bangun..tapi mate berat..tatau r pesal ngantowk..struggle test kowt..owh..cam tipoo..~

raye kedua..raye kedua..aku pegi mane ntah..owh..tronoh..haihh..ingat cutie raye nie malas lak nak pikir tempat xbes tue..tapi ter'lalu' gak sebab nak pegi umah sedare aku kat area tronoh..area blakang ameeth..kalau anda taw le..~dah besa rupenye anak2 sedare aku neyh..dah kawen dah pown..ish..tensen aku..lagey nie bulan 10..ye..pegi2..pegi la kawen~

kol 6..jejom ke rumah opah..bota..hoho..penowh la pule rumah opah nie..o dem..dah r kurang ingat sedare mare aku..bukan xkenal rupe..name je..sebab dulu pown panggel ko aku..pastue baper abad ntah dah xjumpe..nk tegor tapi standard r kan ble umpe balik..musti r nak kena start panggel name..xkan la nak panggel weyh je..care terbaek..dok diam..dan menunggu die menegor anda..tapi jangan terlalu berharap sebab die pown mungken lupe..~hoho..dinner di rumah opah..stiap kali makan..lauk feveret kat sane ikan..aku dah r cam kureng sket..tapi sebbek r de ikan keli..kalau xmmang xsentowh kowt ikan tue..

raye ketiga..ape ntah aku wat..owh..standard raye la..mesti r pergi umah sedare..pusing2..owh..aaa..ape ntah status aku..aku kena panggel mereka atowk kah??ke abang??atau adek..mungken makcik..name je kowt..pening la pulop bile dah jumpe sedare mare ramai2 neyh..nak kate makcik kang die cucu kepada nenek nye adek..kang nak panggel adek..rupenye die sedare atowk..kalau panggil kakak..kang die sedare nye anak..hoho..pusing2..~

raye keempat..xde raye dah..balik umah..parents dah start keje..xdapat nak extend chutie..heh..aku tamo cakap..~

conclusion raye tahun nie..:
bes..aku tamo ilang memori pasal raye tahun nie..
pasal duwet raye..owh ho..selagi anda xkeje..bley la dapat duwet raye..nie yang wat ak rase cam abeh degree nak sambung lagi..hoho
sedare yang same baye ngan aku..de 3 orang..yang baru dapat trace..dah r cam perform..morale down btowl..sambel berharap..pepe pown nanti bley r paw mereka nye duwet sket..~
area2 sedare mare yang aku taw..
kedah, penang, perak, selangor, pahang, sarawak..||thailand xde ke??owho~

sket citer nenek hal..jangan sesekali sebut perkataan alaa..sebab perkataan tue r wat adek si nenek hal..adek ke..whatevr nie sesat..citer panjang..ak dah ngantowk..

p/s:raye tahun nie bes..aku nk citer sume tapi kena cut2..bahaye woo..gambar2..tamo share..nak wat collection sindri..sbab gamba2 tue cam precious je..arap raye tahun depan pown camtue..ngan mase lagi lame~

-macam sblom nie pown de letak gambar je~

2 comments:

eli.Suhaili said...

Selamat hari raya Duwe!

nk duet raya lima posen lima keping, tuh je aku mintak dari ko.

theehee xp

ridhwan said...

solamat hari raye juge..ekekekek..

ko nak duet raye ke??pegi r kat cafe pocket C stiap ari khamis dalam tengah2 hari tue..tukar rm10 lima posen pown boley..~

ini serius~