May 29, 2009

perlukah??

sejak due menjak tige menjak empat menjak nie...kire2 balik dah de 8 anak buah dah upenye akoo..umor pown dah meningkat dewase..dah nak tinggalkan zaman remaja..aku rase kena r kowt berubah..post2 yang dah lepas..erm..xmelambangkan kematangan pown...name state uncle duwe..memang uncle pown..tapi..aaa..aku kena berubah..so untuk post kali nie..bermule perkataan ini, post yang dilakar akan dibuat dengan lebih matang..

Assalamualaikum..
Saban kali aku terfikir, aku tengok berita, aku menonton keluar jendela, aku tengok langit, berbeza dengan waktu aku kecil-kecil dulu. Bangunan tinggi melakar langit. Pembangunan semakin pesat. Jambatan asyik berubah-ubah. Rangkaian internet semakin pesat, laju. Jalur lebar tanpa wayar juga semakin luas digunakan. Tapi, satu yang membuat aku tidak paham. Kenapa..kenapa..













o dem..cannot go pakai ayat skema..baek aku jadik diri sindrik..matang xmatang..heh..kesah ape kan??

sambung balik..kekadang tue pelik gak..especially kat orang melayu..orang melayu yang aku tengok skarang nie..macam pelik je..memang r orang melayu nie kaye ngan budi pekerti..tapi..ni dulu kowt..shkunk cam kureng..orang melayu shkunk yang aku tgok..(bukan sume..nie pandangan aku je)..cam suke makan melayu je..

contohnye cam incik guard kat tempat aku blaja..ntah knape la asek saman dak2 melayu je..diorang wat salah..ye..memang diorang wat salah..rambut panjang..xpakai helmet time nek moto..okay..pakcik dah jalankan tanggungjawab..tapi..knape kat orang melayu je ek??dak2 turkmen??sudan??rambut berjeler2 panjang??xmo saman ke??

aaa..erm..kalu tgok buku peraturan..dalam tue de taip xbley bersandiwara..tapi diorang cam relex je..pakcik xnampak kowt..alasan boley trime..erm..ke pakcik takowt??x..x..jawapan yang pernah didengar..diorang de budaye mereka sindrik..xkesah r nak rambut panjang ke..owh..camtue ke makcik??

aaa..dari kecik lagi saye kureng sket berminat pakai kasut..dulu sblom british amek alih tanah melayu r kan makcik..orang melayu pakai slipper je..xmen kasut2 nie..(ak rase)...ape salahnye kalu saye pakai slipper g lecture kan??..tapi ayat tue just bermaen2 je..perasaan hormat tue maseh ade kut..

ahah..depan cafe kosong..erm..bley r parking..keesokannye..uiks..surat saman??knapekah??orang smalam letak xkena saman pown??pakcik kena parking jauh ke kalu nak pergi cafe??owh..maaf la ye pakcik..tapikan..knape surat kaler putih tue pakcik letak??xpernah diberi notis pown pasal nie..xpasal2 je rm30 melayang..kami pelajar la pakcik..


so far aku xnah lagi kena saman..even sticker moto dah out of date..nex sem je la ye pakcik saye tukar sticker baru..trime kaseh r sebab xsaman..ekekekekek~

No comments: