May 31, 2009

duet owh duet

pejam celik pejam celik rupenye dah masuk dah kite kat zaman shkunk ney..zaman ape yang penting..kejesame??heh..ludah ngan tue..even yang kuar dari mulowt kebanyakan orang menda tue..
teettt!!..aku xpaham ape yang aku cube nyatakan..

selama yang aku nampak..zaman shkunk nie..duet tue segale2 nye..especially golongan remaje..owh..rasenye xlagi..sume golongan kowt..dari kanak2..remaja..dewasa..even mereka yang dah tua..

manusia shkunk nie sume cam lemah ngan duet je..ade certain tue sanggowp jadi hamba duet..bese r kan..no money no talk..aku pown ngaku kekadang aku camtue gak..

ade satu tue sanggup tinggalkan kuarge sindrik semate2 sebab duet..yup..btol..aah..xbley dinafikan..alasan mule2..nak jadikan kuarge lebeyh baek..okay..sampai tinggalkan tanggungjawab as mak bapak sebab keje..owh..case yang aku rase cam shit..

orang shkunk nie malas sket nk keje berat2..kalu bley..goyang kaki pown bley wat duet..lagey cam ntah pepe..sebab nak dapat duet..de gak yang msuk pertandingan ntah pepe..sebab adiah die lumayan..pastue dah kalah nangesh2..

dah kuar..nak wat cemane kan..bagi aku..taraf mereka yang masuk menda2 camnie same je ngan peminx sedekah..(sorry..aku terase nak cakap camnie)..ape sebab aku cakap camnie??sebab diorang menagih simpati minx kena undi kowt..sory gak kalu aku cakap xbtol..nie ape yang aku pikir saat nie..nie pown pas tgok gambar2 nie..:

1000 bata = 0.9usd = +/- 30 sen


ntah bape ntah umur dak ney..


Jasmine..7 thun..xcam parents shkunk yang anta anak2 pegi skolah..kekadang tue sanggup biar anak xpegi skolah sebab diorang still xbangun tido..fuk la weyh..compare ngan dak nie yang pagi2 lagi dah carik barang nak jual kat tempat kitar smule nk sara family die..
sebab tue aku xsuke ngan peminx sedekah..


buruh kasar kat kilang besi


Jainal..silver cooking pot factory..11 tahun..start keje umur 8 thun..start keje kol 9 a.m. abeh kol 6 p.m. gaji 10usd = +/- rm 3 sebulan..parent die xde duet nak anta pegi skolah..according kat owner kilar..mak bapak diorang xdulik langsung pasal anak diorang..pastu anta anak diorang keje untuk duet..laen ngan parents kat msia yang marah cikgu kalu anak kena marah..dah xcam dulu dah..

source : http://www.blalang.com/pictures/?p=800

No comments: